Barion Pixel
Skip to content

Megjelent a Checkout Navigator 1.0

3 hónapja

1323 szó

2 év fejlesztőmunka eredményeként tegnap elindult az eddigi legnagyobb projektünk, a Checkout Navigator WordPress-bővítmény.

Ez a szoftver rengeteg időt spórolhat meg azoknak, akik számára teher az értékesítéssel kapcsolatos adminisztráció (pl. számlázás, számlák kifizettetése, a szolgáltatás igénybevételének szabályaival kapcsolatos levelezés, vásárlók utánkövetése, stb.).


Kinek szól a Checkout Navigator?

A Checkout Navigator elsősorban azon szolgáltató vállalkozások életét könnyíti meg, akik:

  • online szeretnék értékesíteni a szolgáltatásukat,
  • nincs szükségük egy egész webshopra, mivel tipikusan csak 1-2 tételt akarnak eladni egyszerre,
  • általában egy landing oldal végén egy megrendelőlappal szeretnének értékesíteni,
  • és sok nyűgöt jelent számukra az adminisztráció: a megrendelőkkel való kapcsolattartás, a fizettetés-számlázás folyamata, illetve a vevők utókövetése.

A teljesség igénye nélkül ilyen vállalkozások lehetnek:

  • Rendezvényszervezők, akik egy előre meghirdetett (akár online, akár offline) eseményre akarják értékesíteni az üres helyeket;
  • Táborok, túrák szervezői, akiknek hatalmas nyűgöt jelent a következő turnus adminisztrációja, miközben az előző turnus még éppen tart;
  • Trénerek, coach-ok, tanácsadók, akik fix díjas csomagokat szeretnének értékesíteni;
  • Más, egyéb szolgáltatók, akik csomagszerűen szeretnék értékesíteni a szolgáltatásukat.

Hogyan teszi a Checkout Navigator könnyebbé az életed?

Magadra ismertél a fenti felsorolásban? Akkor bizonyosan kíváncsi vagy, hogyan tudja a szoftverünk könnyebbé tenni az életed.

Elsősorban a legfőbb érték, amit a kezedbe ad a Navigator, az a nagyobb mértékű szabadon eltölthető idő.

Kérdezheted: ez hogyan történik meg, miben nyilvánul ez meg? Összegyűjtöttük számodra:

Megrendelés folyamata

Eddig lehet, hogy úgy értékesítettél a weboldaladon, hogy volt az oldal végén egy űrlap, amit ha kitöltöttek, Te kaptál egy email-t, amire manuálisan válaszoltál. Vagy pedig magát a megrendelést is már manuálisan, email-ben vagy Facebook-üzenetben kaptad meg.

Nő laptop előtt stresszel a túl sok email miatt
Ha kezd beindulni az üzlet, a megrendelésekkel kapcsolatos adminisztrációs teher hatalmasra tud növekedni

Ezzel a folyamattal két nagy baj van:

  1. sok megrendelés esetén rendkívül időigényes
  2. és nagy teret hagy az emberi hibáknak.

A Navigator egyszerűen, egyetlen sor beírásával elhelyezi a megrendelő űrlapot a weblapodon. Ha pedig valaki kitölti, a rendszerünk automatikusan válaszol a megrendelőnek (mikor mit hova fizessen be, mikor hova menjen, stb.). Te pedig az adminisztrációs felületen rendszerezetten láthatod, ki mit rendelt eddig.

Fizetés folyamata

Eddig lehet, hogy ámulva figyelted, hogy más honlapok hogyan oldják meg, hogy bankkártyával fizethetnek náluk a vevők. Te pedig úgy voltál vele, hogy ez számodra technikailag túl nagy kihívás.

A Navigatort egyszerűen, néhány beállítás segítségével (programozói tudás nélkül!) hozzákapcsolhatod olyan, széles körben használt bankkártyás fizetési rendszerekhez, mint a Barion vagy a Braintree (és hamarosan a jön a Stripe integráció is). Ezek segítségével teljesen automatizálhatod az értékesítésedet.

Ha viszont maradnál a jól bevált banki átutalásos fizetési módnál, az sem baj: a Checkout Navigator sok mindent képes ekörül is automatizálni (azon a lépésen kívül, amikor a vevő belép a banki fiókjába és fizet). Jó hír, hogy akár több fizetési módot is felajánlhatsz a vevődnek az űrlapon belül, így ő a számára legszimpatikusabb módon tud nálad fizetni.

Számlázás folyamata

Eddig lehet, hogy minden számlát kézzel állítottál ki. És nem csak a papír alapú számlatömböt értem ide, hanem azt is, amikor valaki email-ben rendelt valamit, majd Te az email-ből kiollóztad a számlázási adatait, beléptél a számlázóprogramodba, ott pedig szépen beillesztetted. Majd ezután hozzáadtad a számlához, hogy miket rendelt mennyiért, a folyamat végén pedig egy másik email-ben elküldted neki a számlát.

A Navigatort egyszerűen hozzákötheted Magyarország két népszerű online számlázóprogramjához (Billingo vagy Számlázz.hu). Ezután pedig a szoftverünk automatikusan küldi a számlát a vevődnek: pontosan arról és olyan áron, amit az űrlapban kiválasztott, ráadásul arra a számlázási címre amit az űrlapban megadott.

Így tranzakciónként megúsztál legalább két adminisztrációs jellegű email-t és egy számlakiállítást. Nyugodtan számold csak ki: ez önmagában mennyi időt spórolt volna meg Neked eddig, ha az összes tavalyi számládat így állítottad volna ki?

Ráadásul, átutalásos fizetés esetén a számlázóprogramon keresztül először díjbekérőt küldünk a vevődnek. Ez pedig ad egy „hivatalosabb” jelleget a megrendelésnek, ami miatt a vevőkben erősebb lesz az érzés, hogy ezt be is kell fizetniük.

Utánkövetés folyamata

Utánkövetés emlékeztető
Ne az ajtóra ragasztott cetlikkel emlékeztesd magad – automatizáld!

Eddig lehet, hogy nem csináltál semmilyen utánkövetést. Tegyük fel, hogy miután rendelt tőled valaki valamit, elküldted neki az ajánlatot vagy a díjbekérőt, aztán a vakszerencsére bíztad, hogy ő ezt épp befizeti-e vagy sem.

Vagy az is lehet, hogy egyszer-kétszer ráírtál az illetőre, hogy akkor kell-e neki a terméked, szolgáltatásod, vagy sem. Viszont egy bizonyos ügyfélszám felett túl fárasztónak érezted ezt a munkát, hiszen figyelned kellett állandóan, ki fizetett eddig, ki nem és ettől függően küldeni nekik noszogató vagy éppen útba igazító email-eket.

A Navigatorral mindez automatizálható. Beállíthatod például, hogy ha valaki rendelt valamit, és még nem fizetett, akkor mondjuk 3 és 5 nappal (természetesen ezt Te állítod be) a rendelés után menjen neki egy emlékeztető, hogy fizessen.

Mivel a Navigator egyik erőssége az események szabad helyeinek értékesítése, ezeket az email-eket hozzákötheted az esemény kezdő dátumához is. Azaz például tudsz nekik küldeni az esemény előtti napon automatikus emlékeztetőt, hogy ez holnap lesz. Illetve az esemény után pár nappal is tudsz küldeni automatikus email-t, amelyben kikéred a véleményüket, hogy tetszett, stb.

Mi a következő lépés?

Checkout Navigator logo

Amennyiben Te is úgy érzed, hogy szolgáltatóként a fejedre nő az értékesítéssel kapcsolatos adminisztráció és WordPress alapú a weboldalad, akkor javasoljuk, próbáld ki a Checkout Navigator-t.

Ehhez nem kell mást tenned, mint előfizetned a checkoutnavigator.com weboldalon. Az előfizetés egy 30 napos ingyenes próbaidőszakkal indul, amelyet ha a 30. nap előtt lemondasz, akkor nem került Neked semmibe – így kockázatmentesen kipróbálhatod.

Felkészültél?


Szerző: Domonkos Ervin

Domonkos Ervin

WordPress fejlesztő és weboldal tervezés szakértő 10 éves szakmai tapasztalattal. A WordPress Szeged meetupok szervezője, a Codeable.io büszke tagja és a Tervezz sikeres weboldalt című könyv szerzője.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük