Barion Pixel
Skip to content

Mekkora a minőségi honlapkészítés ára?

1 éve

582 szó

Tudod, mi a különbség a sikeres weboldal-tulajdonos és a sikertelen között? Leggyakrabban az, hogy miként tekint a weboldalára: költségként vagy pedig befektetésként. Miért is?

A költségek az életünkben azok a dolgok, amiket azért fizetünk, hogy fenntartsunk egy bizonyos állapotot. A költség általában egyfajta „szükséges rossz”, amely időről-időre megjelenik az életünkben — anélkül, hogy az közvetlenül befolyásolná az eszközeink értékét.

A befektetés ezzel szemben olyan pénzkiadás, amelytől azt reméljük hosszú távon, hogy több bevételt hoz számunkra, mint amennyibe került.

Gondolj csak arra, hogy például a rezsit is fizeted hónapról-hónapra, de mégsem reméled azt, hogy a befizetett összegeket majd valamikor a jövőben visszakapod — így ez költség. Ezzel szemben, ha például megcsináltatod a házad szigetelését vagy pedig napelemekkel rakod tele a tetődet, az befektetés. Ugyanis a befizetett pénz meg fog térülni a lecsökkenő rezsidíjaknak köszönhetően.

A Te honlapod ára vajon befektetés volt?

Kis ásóval elültetett dollárok. Hátha kikelnek...
Az igazán jó honlap befektetés és nem költség

Egy weboldal elkészítésének az ára nagyon sok mindentől függ:

  • A honlap tudásától ,
  • A kezelt adatmennyiség nagyságától,
  • A projekt kockázataitól,
  • A kivitelezési munka mennyiségétől, kihívásaitól,
  • Az ügyfél „bonyolultságától”,
  • A kivitelező renoméjától, stb.

Az, hogy sokba kerül-e egy weboldal, azaz a kifizetett árat megérte-e, az pedig elsősorban nem attól függ, hogy mennyibe került. Éppen ellenkezőleg: attól függ, hogy milyen eredményeket hoz és ezek az eredmények bőven visszahozzák-e az árat.

Például, ha jutányos áron, 100 ezer forintért csináltatsz egy weboldalt, amely nem termel számodra egy forintot sem, akkor gyakorlatilag kidobtál százezret az ablakon. Az éves fenntartási költségekről pedig ne is beszéljünk. Ebben az esetben a weboldalad szinte biztosan költség volt.

Ugyanakkor, ha egy olyan honlapot készíttetsz, amely 1 millióba kerül, de hoz neked évente 5 milliót, az már befektetés! És itt egyáltalán nem azt mondom, hogy egy drágább honlap mindenképpen befektetésként fog funkcionálni. A vicc az egészben az, hogy egyáltalán nem az áron múlik a dolog.

25 honlapcél füzet borító

25 Jól Működő Honlapcél

Ingyenes tippfüzet, amely segítségedre lesz a honlapod IGAZI CÉLJÁNAK a meghatározásában.

Ha nem az áron múlik, akkor min?

A kérdés teljesen jogos. Az, hogy a weboldalad végül befektetés lesz-e, azon múlik, hogy:

Gondolkodj el azon, vajon a meglévő / készülőben lévő / terveid közt szereplő weboldalad mennyire lesz képes számodra pénzt termelni?

Azért csináltattad, hogy többszörösen visszahozza majd az árát vagy csak azért, mert „már mindenkinek van, nekem is kell”? Nem mindegy.

Szerencsére vannak módszerek, amelyekkel valamelyest előre jelezhető egy weboldal sikere. Erről hamarosan írok egy újabb cikkben…

Szerző: Domonkos Ervin

Domonkos Ervin

WordPress és kisvállalati UX szakértő 10 éves szakmai tapasztalattal. A WordPress Szeged meetupok szervezője, a Codeable.io büszke tagja és a Tervezz sikeres weboldalt című könyv szerzője.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük