Ne dőlj be a túl jó ígéreteknek!
Nincs olyan folyó, amit ne lehetne elrekeszteni pár óra alatt azokkal az oldalakkal, amelyek gyors meggazdagodást kínálnak az interneten.
Az a baj ezzel, hogy ha az online pénzkeresés valóban olyan könnyű dolog lenne, mint ahogyan ezek az oldalak ezt állítják, akkor már tömegével rohangálnának az utcán az internet-milliomosok.
Mégis tudjuk, hogy ez nem igaz. Bár többen is ismerünk olyan emberkéket, akiknek ez bejött, azért valljuk be: jóval kevesebben vannak ők az ismerőseink között, mint azok, akik bár megpróbálták, mégsem ők lettek a következő Zuckerberg.
E cikk tartalma:
Kihívások, amelyekkel szembe kell nézned

Akik igazán sok pénzt csinálnak az interneten, azok általában végigmentek egy idegtépő, sok lemondással járó, ámde mindenképp kalandos úton. Ezen az úton általában a következő kihívásokkal szinte biztosan találkoztak:
- Jó ötlet azonosítása. Megtalálni azt a témakört, amelyre van fizetőképes kereslet és ugyanakkor van kompetenciánk is hozzá, hogy ezt a keresletet kielégítsük.
- Technikai tudás. Aki azt mondja, hogy technikai tudás nélkül lehetünk sikeresek az interneten, az vagy hazudik, vagy pedig annyi pénze van, hogy meg tudja fizetni a legjobb szakértőket. Ha nincs annyi pénzed, ideje webprogramozást és online marketinget tanulnod!
- Elhivatottság, kitartás. Enélkül nem megy. Akik valóban nagy pénzeket keresnek az interneten, gyakran évekig (de tudok olyat is, aki több, mint egy évtizedig) próbálkozott az online pénzkereséssel, mire megtalálta azt a területet és üzleti modellt, amivel sikeres lett.
- Folyamatos optimalizálás. Egy honlap soha nincs kész teljesen. Hazugság az, hogy egyszer elkészítesz egy oldalt és az majd életed végéig termeli neked a passzív jövedelmet. Általában sok-sok finomhangolás, optimalizálás után jut el az ember oda, hogy az oldala hatékonyan termelhesse a bevételt.
- Termék vagy szolgáltatás fejlesztése. Olyan megoldást kell kínálnod, amely nem, vagy nehezen helyettesíthető be alternatívákkal. Vagy ha mégis, akkor jobb ajánlatot kell adnod, mint a konkurensek. Tudsz-e ilyen ajánlattal előállni?
- Jogi és pénzügyi dolgok tervezése, követése, optimalizálása. Ehhez ajánlom, egyrészt legyen egy jó könyvelőd. Másrészt pedig magad sem húzhatod ki magad a pénzügyi tervezés, pénzügyeid követése alól.
- Fegyelem. Képes vagy akkor is higgadt maradni, ha a konkurensek hazugságokat állítanak rólad? Képes vagy akár minden nap reggel ötkor felkelni azért, hogy amíg alszik a család, Te dolgozz a céljaidon? Képes vagy szépen válaszolgatni a legnehezebb ügyfélnek is?
- Kontroll megtartása az üzlet felett. Meg tudod védeni a saját életedet a vállalkozásodtól, amikor az kezd túl nagyra nőni? És meg tudod védeni a vállalkozásodat a „jóakaróktól”, ha azoknak megtetszenek a kezdeti sikereid?
Veszélyek és lehetőségek

Ha ezekre nem vagy felkészülve, akkor várhatóan az eredmények is elmaradnak. A gyakoribb eset, hogy nem jön olyan nagyságrendű pénz, mint amennyivel a guruk vagdalóznak. Ha viszont túl jó a koncepciód, akkor fennáll a veszélye, hogy lenyúlják, vagy nagyobb cégek izomból lenyomják.
Nem megijeszteni akarlak, de jobb előre megtervezni, hogy pontosan mit akarsz, mekkorára szeretnél nőni és hogy végiggondold, mi legyen a stratégiád, ha ez vagy az történik.
A jó hír, hogy igenis lehet online sok pénzt keresni, hiszen pont emiatt is érdeklődnek e téma iránt oly sokan. De ahhoz mindenképpen rendelkezned kell a szükséges tudással, hogy ne csak a futottak még kategóriában köss ki.
Például ma már a WordPress segítségével emberek milliói el tudják készíteni a weboldalukat egy bizonyos szintig saját maguk is. Vannak hozzá nagyszerű bővítmények, amelyek felokosítják az egyébként eredetileg blogmotornak indult tartalomkezelő rendszert. Pl. WooCommerce » Webáruházat csinál belőle.

Ahhoz, hogy a rendszerünkben be tudjuk állítani azokat a nüanszokat, amelyek valóban eredményeket hoznak a számunkra, szükséges a webfejlesztésben jártas technikai tudás is.
Ezt vagy elsajátítjuk, vagy fizetünk valakinek érte. Tudom, hiszen a Codeable-ön hetente keresnek meg olyan kérésekkel, hogy optimalizálnának valamit, de kell hozzá a technikai segítség…
Miről szól ez a blog?
10 évnyi webfejlesztésben és online marketingben szerzett tapasztalat alapján igyekszem összeszedni számodra, hogy melyek azok a legjobb gyakorlatok (best practice-ek), amelyek valóban sikeressé tesznek egy honlapot. Illetve melyek azok a csapdák, amelyek miatt sokba kerülhet egy fejlesztés, és szinte biztosan nem hozza vissza az árát.