Skip to content
8 hónapja

745 szó

Alaptétel: egy jól megírt értékesítési szöveget ha felrakunk egy csúnyácska, rosszul dizájnolt weboldalra, az – még ha korlátozott mértékben is, de – képes eladni a termékünket. Ellenben a világ legszebb weboldala egy fabatkát sem fog hozni a konyhára, ha nincs jó a szövegezése, azaz hiányos a tartalommarketing.

Persze a legjobban teljesítő weboldalak azok, ahol a design, a technika és a tartalom mind optimalizálva vannak. De ha e háromból csak egyikre van pénzünk és időnk, akkor azt javaslom, a tartalom legyen az, amire első körben a figyelmed fordítsd – mivel ez az, ami önmagában is képes eredményeket hozni.

A weboldal szövegének kettős élete

Amikor egy új, releváns tartalom kerül fel a weboldalunkra, annak kettős haszna van:

  1. Tájékoztatja és segíti a látogatónkat abban, hogy minél jobban megértsék, mit szeretnénk a számukra adni.
  2. Láthatóbbá teszi a weboldalunkat a keresőmotorok számára, így új látogatókat vonz az oldalunkra.

Ezért oda kell arra figyelnünk, hogy amit írunk az egyrészt hasznos legyen a célcsoportunk számára, másrészt pedig tartalmazzon olyan kulcsszavakat, kifejezéseket, amelyek hatására látható lesz a Google-ben.

Először a célközönségednek írj!

Gyakori hiba, amikor valaki úgy állítja össze a weboldala tartalmát, hogy megnézi, melyek a menő kulcsszavak az iparágában, és ezen kulcsszavak köré írja meg a szövegeit.

A legfőbb probléma ezzel, hogy elsősorban a Google keresőrobotját célozza meg a tartalmával. Ezzel a legnagyobb baj, hogy a robot nem akar tőled vásárolni. Az ő célja mindössze az, hogy összegyűjtse és egy algoritmus szerint rendszerezze az információt.

Emiatt mindenképp érdemes a célközönségednek írni először. Írd meg úgy a szöveget, mintha egy kiválasztott vevőddel beszélgetnél éppen. Magyarázd el benne, miért jó, ha a te megoldásodat választja, miért éri meg neki, stb.

Miután készen van a szöveg, utána gondolkozz el azon, hogyan tudsz belerejteni egy-két kulcsszót. Hidd el, sokkal könnyebb, mint egy, a keresőrobotnak írt szöveget emberbaráttá tenni.

Minden napra egy mese

Egy nő az ágyon ülve gépel a MacBook-ján.
Ha rendszeresen jelentetsz meg új tartalmat az oldaladon, a látogatók visszatérnek hozzád

Sokan ott buknak el a tartalommarketinggel, hogy a weboldal szövegének elkészültére úgy tekintenek, mint egy eseményre és nem úgy, mint egy folyamatra.

Marketingkutatások már régen megállapították, hogy ahhoz, hogy egy vásárlás bekövetkezzen, a látogatónak átlagosan 7-9 alkalommal találkoznia kell az üzenetünkkel. Sokan úgy vannak a webes tartalmaikkal, hogy egyszer megírták, aztán majd 5 év múlva, amikor újítják fel az oldalt, írnak egy másikat. Ezzel az a baj, hogy nagy eséllyel csak egy, maximum 2-3 (amennyiben visszajön újra megnézni a változatlan tartalmunkat) interakciót érnek el vele a látogatóiknál.

Ha képes vagy rendszeresen új tartalommal jelentkezni a látogatóid számára, akkor úgy fogják érezni: van értelme visszatérni az oldaladra. Tegyük fel, hogy valaki használt autót akar venni. Te pedig napról-napra küldöd neki az ajánlatokat az érdeklődési körébe tartozó típusokról. Ekkor valószínűleg szívesen fogja fogyasztani az általad közölt információkat és vissza-visszatér hozzád. Ezzel a módszerrel könnyen összejön az a 7-9 alkalom.

Pontosan milyen gyakran publikáljak?

Azt, hogy milyen gyakran (havonta? Hetente? naponta?) szólsz a célközönségedhez, több mindentől függhet:

  • Ők milyen gyakorisággal igénylik ezt
  • Mennyire gyorsan pörög az iparágad
  • Épp kampányolsz vagy csak úgy írogatsz
  • Mennyi időt és/vagy pénzt tudsz erre szánni

A lényeg a rendszerességben van. Azaz lőj be egy gyakoriságot és azt tartsd is hosszú távon. Többet ér, mint egy nagyobb adag tartalmat kiadni egyszerre, majd évekig hallgatni.

25 honlapcél füzet borító

25 Jól Működő Honlapcél

Ingyenes tippfüzet, amely segítségedre lesz a honlapod IGAZI CÉLJÁNAK a meghatározásában.

Szerző: Domonkos Ervin

Domonkos Ervin

WordPress és kisvállalati UX szakértő 10 éves szakmai tapasztalattal. A WordPress Szeged meetupok szervezője, a Codeable.io büszke tagja és a Tervezz sikeres weboldalt című könyv szerzője.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük