Alaptétel: egy jól megírt értékesítési szöveget ha felrakunk egy csúnyácska, rosszul dizájnolt weboldalra, az – még ha korlátozott mértékben is, de – képes eladni a termékünket. Ellenben a világ legszebb weboldala egy fabatkát sem fog hozni a konyhára, ha nincs jó a szövegezése, azaz hiányos a tartalommarketing.
Persze a legjobban teljesítő weboldalak azok, ahol a design, a technika és a tartalom mind optimalizálva vannak. De ha e háromból csak egyikre van pénzünk és időnk, akkor azt javaslom, a tartalom legyen az, amire első körben a figyelmed fordítsd – mivel ez az, ami önmagában is képes eredményeket hozni.
E cikk tartalma:
A weboldal szövegének kettős élete
Amikor egy új, releváns tartalom kerül fel a weboldalunkra, annak kettős haszna van:
- Tájékoztatja és segíti a látogatónkat abban, hogy minél jobban megértsék, mit szeretnénk a számukra adni.
- Láthatóbbá teszi a weboldalunkat a keresőmotorok számára, így új látogatókat vonz az oldalunkra.
Ezért oda kell arra figyelnünk, hogy amit írunk az egyrészt hasznos legyen a célcsoportunk számára, másrészt pedig tartalmazzon olyan kulcsszavakat, kifejezéseket, amelyek hatására látható lesz a Google-ben.
Először a célközönségednek írj!
Gyakori hiba, amikor valaki úgy állítja össze a weboldala tartalmát, hogy megnézi, melyek a menő kulcsszavak az iparágában, és ezen kulcsszavak köré írja meg a szövegeit.
A legfőbb probléma ezzel, hogy elsősorban a Google keresőrobotját célozza meg a tartalmával. Ezzel a legnagyobb baj, hogy a robot nem akar tőled vásárolni. Az ő célja mindössze az, hogy összegyűjtse és egy algoritmus szerint rendszerezze az információt.
Emiatt mindenképp érdemes a célközönségednek írni először. Írd meg úgy a szöveget, mintha egy kiválasztott vevőddel beszélgetnél éppen. Magyarázd el benne, miért jó, ha a te megoldásodat választja, miért éri meg neki, stb.
Miután készen van a szöveg, utána gondolkozz el azon, hogyan tudsz belerejteni egy-két kulcsszót. Hidd el, sokkal könnyebb, mint egy, a keresőrobotnak írt szöveget emberbaráttá tenni.
Minden napra egy mese

Sokan ott buknak el a tartalommarketinggel, hogy a weboldal szövegének elkészültére úgy tekintenek, mint egy eseményre és nem úgy, mint egy folyamatra.
Marketingkutatások már régen megállapították, hogy ahhoz, hogy egy vásárlás bekövetkezzen, a látogatónak átlagosan 7-9 alkalommal találkoznia kell az üzenetünkkel. Sokan úgy vannak a webes tartalmaikkal, hogy egyszer megírták, aztán majd 5 év múlva, amikor újítják fel az oldalt, írnak egy másikat. Ezzel az a baj, hogy nagy eséllyel csak egy, maximum 2-3 (amennyiben visszajön újra megnézni a változatlan tartalmunkat) interakciót érnek el vele a látogatóiknál.
Ha képes vagy rendszeresen új tartalommal jelentkezni a látogatóid számára, akkor úgy fogják érezni: van értelme visszatérni az oldaladra. Tegyük fel, hogy valaki használt autót akar venni. Te pedig napról-napra küldöd neki az ajánlatokat az érdeklődési körébe tartozó típusokról. Ekkor valószínűleg szívesen fogja fogyasztani az általad közölt információkat és vissza-visszatér hozzád. Ezzel a módszerrel könnyen összejön az a 7-9 alkalom.
Pontosan milyen gyakran publikáljak?
Azt, hogy milyen gyakran (havonta? Hetente? naponta?) szólsz a célközönségedhez, több mindentől függhet:
- Ők milyen gyakorisággal igénylik ezt
- Mennyire gyorsan pörög az iparágad
- Épp kampányolsz vagy csak úgy írogatsz
- Mennyi időt és/vagy pénzt tudsz erre szánni
A lényeg a rendszerességben van. Azaz lőj be egy gyakoriságot és azt tartsd is hosszú távon. Többet ér, mint egy nagyobb adag tartalmat kiadni egyszerre, majd évekig hallgatni.