Barion Pixel
Skip to content

Te kerestél már rá arra a Google-ben, hogy „Üdvözöljük honlapunkon”?

1 éve

1382 szó

Bár a kérdés kimondottan furán hangzik, hiszen gondolhatod: „ki az a hülye, aki ilyesmire keresgél?” És igazad is van. Ennek ellenére meglepődnél, ha tudnád, hogy milyen sokan keresőoptimalizálnak erre a kifejezésre – a saját tudtukon kívül!

Ha nem hiszed, keress rá!

Ha beírod az „üdvözöljük honlapunkon” a kifejezést a keresőbe, meg fogsz lepődni az eredményeken:

  • Kb. 190 000 találat
  • Mindegyik oldal másról szól
  • De ami a legérdekesebb: első helyen az Online Marketing Akadémia cikke található, amely kb. azt ecseteli, mint amit épp most olvasol…

Mármint azt, hogy miért ne kezdjük a weboldalunk szövegezését azzal, hogy „Üdvözöljük honlapunkon”.

Érvek az „Üdvözöljük honlapunkon” megszólítás ellen

Nézzünk meg 4 kemény érvet, hogy miért NEM érdemes a címben említett sorral kezdenünk és miért éri meg egy kicsit kreatívabbnak lennünk a kezdőszövegünk kitalálásánál.

1. Unalmas

Bizonyított tény, hogy a látogatók 55%-a mindössze 15 másodpercet, vagy még annál is kevesebbet tölt el a weboldalunkon. Érdekesebb weboldalakon többet, unalmasabbakon kevesebbet…

Ez nem sok, ugye? Ha unalmas köszöntő-szövegekkel fárasztjuk őt a legelején, akkor, ennek a 15 másodpercnek jelentős részét elveszíthetjük már azelőtt, hogy rájönne, miről szól az oldalunk. Ha pedig az ezután következő első bekezdés szövegével sem tudjuk a látogató érdeklődését felkelteni, akkor el fog tőlünk navigálni másfelé…

2. A Google különösen fontosnak tartja a cikkek elejét

A Google keresője rangsorolási faktorként tartja számon azt, hogy a kulcsszavaink megtalálhatók-e az oldal elején. Ennek hátterében az áll, hogy a felhasználók szkennelve, egy képzeletbeli F-alakban néznek meg először egy weblapot annak érdekében, hogy eldöntsék: érdekli-e őket komolyabban az ott található információ, vagy sem.

Hőtérkép képernyőfotó
Egy hőtérkép képernyőfotója / Forrás: K2_UX

Ha WordPress-t használsz, és azon belül is használod a Yoast SEO plugin-t a cikkeid kereshetőségének javításához (ami egyébként erősen ajánlott), akkor észrevehetted, hogy a Yoast szól, ha a kulcskifejezésed nem található meg a cikk elején.

Yoar Seo plugin figyelmeztetése, amikor az első bekezdésben nem található meg a kulcsszó
Yoast Seo Plugin képernyőfotó

Ez nem véletlen: e bővítményt ugyanis keresőoptimalizáló szakemberek alkották meg sok-sok év tapasztalatával, akik már kikísérletezték, hogy mi az, amit a Google szeret, és mi az amit nem.

Ha egy olyan szöveggel kezded a mondandódat, aminek semmi köze nincs sem a tevékenységedhez, sem a közönségedhez, akkor pont a legértékesebb helyet pazarlod el a weboldaladon.

3. Gyakran nagy betűkkel van odaírva az elejére

Amivel sok helyen még tovább tetézik a bajt, az az, hogy nem elég, hogy egy unalmas köszöntő van az oldal legelején, hanem mindezt még kellően nagy betűkkel is írják oda, mintha ez lenne a főcím.

Képzelj el egy előadást a legközelebbi művelődési házban. Megvan? Mit szólnál, ha az lenne a címe neki, hogy „Köszönjük, hogy ilyen sokan eljöttek”? Elég blőd, nem?

Mégis, sok weboldal forrását ha megnézzük, akkor a főcím (H1 elem) egy ehhez hasonló jelentésű mondatot hordoz.

Balett előadás plakátja
A te érdeklődésedet sem keltette fel a plakát címe?

A nagy betűs szövegeket még inkább fontosnak tartják a keresőmotorok, főleg akkor, ha ezeket H1, H2, stb. HTML-elemekkel írtuk ki. Ha már nem bírod ki, hogy ne írd, oda, hogy „Üdvözöljük honlapunkon”, akkor legalább ne emeld ki!

4. Nem segíti az értékesítést

A legnagyobb problémát a végére hagytam, ez pedig nem más, minthogy az „Üdvözöljük honlapunkon” megszólítás semennyit sem segít a látogatónak érdeklődővé, majd pedig vevővé válni.

Ezt a mondatot ugyanis bárkinek mondhatod, ugyanazt fogja neki jelenteni, attól függetlenül, hogy ő hány éves, milyen a családi állapota, hol él, mi iránt érdeklődik és mi a legnagyobb problémája jelenleg.

25 honlapcél füzet borító

25 Jól Működő Honlapcél

Ingyenes tippfüzet, amely segítségedre lesz a honlapod IGAZI CÉLJÁNAK a meghatározásában.

Hogyan szólítsam meg akkor a látogatót?

Kérdezheted, hogy akkor mégis, „mit mondjunk majd először is kedvest, szépet neki, midőn a látogató a kis honlapunkra toppan?

A válasz pedig az, hogy attól függ. Attól, hogy:

  • Kik a célközönséged, mik a legfőbb jellemzőik (életkor, nem, foglalkozás, lakóhely, családi állapot, stb.)?
  • Hogyan írnád le a célközönséged legtipikusabb tagját? Hogyan él, mit csinál nap-mint-nap, mik a legnagyobb vágyai, mik a legnagyobb félelmei?
  • Milyen problémákkal küzd, miben szeretne megoldást találni?
  • A probléma megoldása mennyire sürgős a számára?

Ha ezeket a kérdéseket meg tudod válaszolni, akkor olyan címsorokat tudsz majd írni, amelyek odaragasztják a látogatót a weboldaladra. Ő pedig már készségesen fogja várni, hogy vajon miről szól a honlapod többi része.

Nézzünk egy példát!

Férfi BMW-t vezet

Tegyük fel, van egy használtautó-kereskedésed, amely felsőbb kategóriás használt autókkal foglalkozik. Azaz nem Suzukit meg Fordot árulsz, hanem Mercit, BMW-t, Jaguárt, Porschét, stb. Nézzük végig a kérdéseket:

  • Kik a célközönséged, mik a legfőbb jellemzőik: jellemzően a 40-es, 50-es menedzserek, akik már megengedhetnek maguknak egy komolyabb kocsit, de mégsem akarnak tízmilliókat áldozni rá.
  • Hogyan írnád le a célközönséged legtipikusabb tagját? Menedzser Miklósnak hívják. Reggel felkel, elmegy dolgozni, későn este hazatér. Már van saját háza, a gyerekek már elég nagyok, így van szabadon elkölthető pénze. Jól keres és úgy érzi, hogy megérdemel végre egy jó kocsit. Legnagyobb félelme az, hogy nem élvezte eléggé az életet, mielőtt megöregedne.
  • Milyen problémákkal küzd, miben szeretne megoldást találni? Tele van a töke a régi Fordjával. Mivel intelligens ember, nem szeretne egy vagyont rákölteni az autójára, mivel a családra, nyaralásra is kell a pénz. Tudja, hogy az első 3 évben esik a legtöbbet egy autó ára. Viszont túl nagy kompromisszumot sem akar: olyan kocsit akar, amilyenre igazán vágyik.
  • A probléma megoldása mennyire sürgős a számára? Nem túlzottan, akár hónapokat is hajlandó várni a megfelelő vételre.

Hogyan szólítanád meg őt?

Nekem a következő mondat jutott eszembe:

Aki sokat tett le már az asztalra, megérdemel végre egy jó autót.

Ismerve Miklós szociális helyzetét, tipikus gondolkodását, egy ilyen, vagy ehhez hasonló mondattal pont neki szólunk.

Egyrészt benne van, hogy a honlapunk autókkal foglalkozik, másrészt az is, hogy inkább a 40-es, 50-es korosztálynak szól, hiszen ők azok, akik már elég pénzzel rendelkeznek, hogy meg is engedjék ezt maguknak.

A lényeg itt tulajdonképpen abban áll, hogy ismerd meg a célközönséged és szólítsd meg őket a saját élethelyzetüknek megfelelően.

Ha esetleg bizonytalan vagy a saját címsoroddal kapcsolatban, kérdezz bátran lentebb, a kommenteknél.

Szerző: Domonkos Ervin

Domonkos Ervin

WordPress és kisvállalati UX szakértő 10 éves szakmai tapasztalattal. A WordPress Szeged meetupok szervezője, a Codeable.io büszke tagja és a Tervezz sikeres weboldalt című könyv szerzője.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük