Van számodra egy hasznos bővítményem…
Vannak esetek, amikor csak néhány terméket vagy szolgáltatást szeretnél eladni a weboldaladon. Ekkor egy komplett webáruház indítása túlzás lenne. Egyrészt túl sok munkát jelentene elkészíteni, másrészt a felhasználói élmény is csorbulna. Hiszen vevőként minek menjek végig a Kínálat » Kosár » Kassza folyamaton, ha csak egyetlen terméket akarok megvenni?
Tipikusan ilyen esetek a következők:
- Rendezvényeket szervezel és ezekre részvételi jogot értékesítesz
- Tanácsadó vagy, aki szeretné, hogy a vevői előre fizessenek a tanácsadásért
- Írtál egy könyvet és szeretnéd értékesíteni a WordPress oldaladon keresztül, saját kiadásban
- Tréner vagy, aki egy landing page végén szeretné értékesíteni a férőhelyeket a következő tanfolyamára
Figyelem! Ennek a cikknek van egy újabb, ma már aktuálisabb folytatása, amely itt található.
Az elmúlt 1 évben folyamatosan fejlesztettem egy WordPress bővítményt, amely pontosan a fentebb felsorolt célközönségnek készült. Mégpedig azzal a céllal, hogy minél jobban automatizálja az eladásaikat.

Ez a bővítmény a Checkout Charlie nevet kapta és jelenleg a béta teszt fázisában tart. Ez azt jelenti, hogy amíg nem érjük el vele az 1.0 verziót, addig ingyenesen használhatod, cserébe az őszinte véleményedért (frissítés: a béta teszt már véget ért, a megjelent szoftvert a checkoutnavigator.com oldalon érheted el Checkout Navigator néven).
Hogyan automatizálja az értékesítésemet a Checkout Charlie?
Először nézzük meg, mi az, ami miatt létrejött a Charlie – és amiből már egy ideje nagyon elegünk volt. Ez pedig…
A hagyományos módszer… 🙁
A hagyományos értékesítési folyamat a tanácsadóknál, trénereknél, rendezvényszervezőknél gyakran tipikusan így néz ki:

- Vevő értesül a szolgáltatásról valamilyen felületen
- Kitölt egy űrlapot, ír egy emailt vagy telefonál
- Eladó felveszi a rendelést és beírja a Vevőt a megfelelő helyre (pl. a résztvevők névsorába)
- Ezután Eladó kiállít egy számlát a Vevő részére
- Vevő elutalja a pénzt
- Az utalás tényét az Eladó leellenőrzi, majd véglegesíti a foglalást
- Ha el nem felejti, akkor az Eladó beírja a Vevő adatait egy Excel táblába is, hogy később meglegyenek (bár ez nem minden esetben felel meg a GDPR szabályainak)
Azaz neked, mint Eladónak egy csomó dolgot végig kell csinálnod manuálisan vagy pedig kiszervezned drága pénzért…
Hogyan válik mindez egyszerűbbé a Checkout Charlie használatával? 🙂

Ha a Checkout Charlie értékesítés automatizáló WordPress-bővítményt használod, akkor ez a folyamat rendkívül leegyszerűsödik:
- Vevő értesül a szolgáltatásról valamilyen felületen.
- Eljut az értékesítési oldaladra, aminek a végén ott van a Checkout Charlie űrlapja.
- Kitölti az űrlapot, amely egyben bankkártyás fizetési felület is (de működik a rendszer átutalásos fizetésekkel is, csak akkor nem 100%-ig automata).
- A fizetés sikerességéről a következő weblapon (köszönet oldal) tájékoztatjuk a Charlie segítségével. Innen akár már le is töltheti a számlát.
- A köszönet oldal tartalmát pedig email-ben is elküldi a Charlie a Vevőnek.
Észrevetted? Ez utóbbi folyamatban nem volt benne, hogy Neked, mint eladónak mit kell tenned… Mert minden automatikusan történt a Te oldaladon!
A vevőt – amennyiben a hozzájárulását adta – a Charlie automatikusan feliratkoztatja egy email listára is. Így a későbbiekben kapcsolatban maradhatsz vele, könnyebben elérheted az üzeneteiddel.
És hogy a történet kerek legyen, az egész GDPR-kompatibilisen történik, hiszen a vevőnek feliratkozás előtt el kell fogadnia az adatkezelési szabályzatodat.
Láthatom a Charlie-t valahol használat közben is?
Igen, például mi már ezt használjuk a Tervezz sikeres weboldalt könyv értékesítéséhez.
Másik példa a Charisma Centrum oldala, ahol már hónapok óta használjuk a Charlie-t és több száz megrendelést bonyolítottunk már le a segítségével.
FRISSÍTÉS
A bővítményt átneveztük 2021. áprilisában és Checkout Navigator néven bárki számára megvásárolható a checkoutnavigator.com weboldalon.
A koronavírus miatti krízishelyzet, mivel rendkívül érzékenyen érintette a rendezvénypiacot, úgy döntöttünk, hogy a válsághelyzet utáni harmadik hónap végéig mindenkinek ingyenessé tesszük a Checkout Charlie használatát. Erről bővebben a Charlie honlapján olvashatsz.