Barion Pixel
Skip to content

Rendezvényszervező, tréner, esetleg tanácsadó vagy? Ráadásul WordPress weboldallal?

4 éve

834 szó

Van számodra egy hasznos bővítményem…

Vannak esetek, amikor csak néhány terméket vagy szolgáltatást szeretnél eladni a weboldaladon. Ekkor egy komplett webáruház indítása túlzás lenne. Egyrészt túl sok munkát jelentene elkészíteni, másrészt a felhasználói élmény is csorbulna. Hiszen vevőként minek menjek végig a Kínálat » Kosár » Kassza folyamaton, ha csak egyetlen terméket akarok megvenni?

Tipikusan ilyen esetek a következők:

  • Rendezvényeket szervezel és ezekre részvételi jogot értékesítesz
  • Tanácsadó vagy, aki szeretné, hogy a vevői előre fizessenek a tanácsadásért
  • Írtál egy könyvet és szeretnéd értékesíteni a WordPress oldaladon keresztül, saját kiadásban
  • Tréner vagy, aki egy landing page végén szeretné értékesíteni a férőhelyeket a következő tanfolyamára

Figyelem! Ennek a cikknek van egy újabb, ma már aktuálisabb folytatása, amely itt található.


Az elmúlt 1 évben folyamatosan fejlesztettem egy WordPress bővítményt, amely pontosan a fentebb felsorolt célközönségnek készült. Mégpedig azzal a céllal, hogy minél jobban automatizálja az eladásaikat.

Checkout Charlie beta logo

Ez a bővítmény a Checkout Charlie nevet kapta és jelenleg a béta teszt fázisában tart. Ez azt jelenti, hogy amíg nem érjük el vele az 1.0 verziót, addig ingyenesen használhatod, cserébe az őszinte véleményedért (frissítés: a béta teszt már véget ért, a megjelent szoftvert a checkoutnavigator.com oldalon érheted el Checkout Navigator néven).


Hogyan automatizálja az értékesítésemet a Checkout Charlie?

Először nézzük meg, mi az, ami miatt létrejött a Charlie – és amiből már egy ideje nagyon elegünk volt. Ez pedig…

A hagyományos módszer… 🙁

A hagyományos értékesítési folyamat a tanácsadóknál, trénereknél, rendezvényszervezőknél gyakran tipikusan így néz ki:

Hagyományos módszerekkel az értékesítés rengeteg stresszel jár
  1. Vevő értesül a szolgáltatásról valamilyen felületen
  2. Kitölt egy űrlapot, ír egy emailt vagy telefonál
  3. Eladó felveszi a rendelést és beírja a Vevőt a megfelelő helyre (pl. a résztvevők névsorába)
  4. Ezután Eladó kiállít egy számlát a Vevő részére
  5. Vevő elutalja a pénzt
  6. Az utalás tényét az Eladó leellenőrzi, majd véglegesíti a foglalást
  7. Ha el nem felejti, akkor az Eladó beírja a Vevő adatait egy Excel táblába is, hogy később meglegyenek (bár ez nem minden esetben felel meg a GDPR szabályainak)

Azaz neked, mint Eladónak egy csomó dolgot végig kell csinálnod manuálisan vagy pedig kiszervezned drága pénzért


Hogyan válik mindez egyszerűbbé a Checkout Charlie használatával? 🙂

Checkout Charlie beta logo

Ha a Checkout Charlie értékesítés automatizáló WordPress-bővítményt használod, akkor ez a folyamat rendkívül leegyszerűsödik:

  1. Vevő értesül a szolgáltatásról valamilyen felületen.
  2. Eljut az értékesítési oldaladra, aminek a végén ott van a Checkout Charlie űrlapja.
  3. Kitölti az űrlapot, amely egyben bankkártyás fizetési felület is (de működik a rendszer átutalásos fizetésekkel is, csak akkor nem 100%-ig automata).
  4. A fizetés sikerességéről a következő weblapon (köszönet oldal) tájékoztatjuk a Charlie segítségével. Innen akár már le is töltheti a számlát.
  5. A köszönet oldal tartalmát pedig email-ben is elküldi a Charlie a Vevőnek.

Észrevetted? Ez utóbbi folyamatban nem volt benne, hogy Neked, mint eladónak mit kell tenned… Mert minden automatikusan történt a Te oldaladon!

A vevőt – amennyiben a hozzájárulását adta – a Charlie automatikusan feliratkoztatja egy email listára is. Így a későbbiekben kapcsolatban maradhatsz vele, könnyebben elérheted az üzeneteiddel.

És hogy a történet kerek legyen, az egész GDPR-kompatibilisen történik, hiszen a vevőnek feliratkozás előtt el kell fogadnia az adatkezelési szabályzatodat.


Láthatom a Charlie-t valahol használat közben is?

Igen, például mi már ezt használjuk a Tervezz sikeres weboldalt könyv értékesítéséhez.

Másik példa a Charisma Centrum oldala, ahol már hónapok óta használjuk a Charlie-t és több száz megrendelést bonyolítottunk már le a segítségével.

FRISSÍTÉS

A bővítményt átneveztük 2021. áprilisában és Checkout Navigator néven bárki számára megvásárolható a checkoutnavigator.com weboldalon.

Szerző: Domonkos Ervin

Domonkos Ervin

WordPress fejlesztő és weboldal tervezés szakértő 10 éves szakmai tapasztalattal. A WordPress Szeged meetupok szervezője, a Codeable.io büszke tagja és a Tervezz sikeres weboldalt című könyv szerzője.

Egy válasz erre: “Rendezvényszervező, tréner, esetleg tanácsadó vagy? Ráadásul WordPress weboldallal?”

  1. A koronavírus miatti krízishelyzet, mivel rendkívül érzékenyen érintette a rendezvénypiacot, úgy döntöttünk, hogy a válsághelyzet utáni harmadik hónap végéig mindenkinek ingyenessé tesszük a Checkout Charlie használatát. Erről bővebben a Charlie honlapján olvashatsz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük